ORDER BEFORE 3.30 PM FOR SAME DAY DISPATCH!

Keramiskt Lackskydd, Pureest P5

SKU
22021629

Pure:est P5 är ett keramsikt lackskydd för lacken på Din Volvo. Ger en extremt hydrofobisk yta, ett skydd mot UV-ljus samt ger lacken en spegelblank yta som gör att Din Vovlo håller sig ren längre. Gör även bilen lättare att hålla ren, då det ofta räcker med att skölja av den. Ger ett skydd som håller i upp till 2år. För underhålls tvätt kan vi rekommendera Pure:est S1 keramiskt schampo.

 

Egenskaper:

  • Ger ett bindade skydd ovanpå lackens yta
  • Gör bilen enkel att tvätta
  • Ger ett UV-skydd
  • Lämnar en väldigt hydrofobisk yta
  • Fungerar även på plastdetaljer som blivit grå.
  • Volym: 50ml
  • Applicator medföljer med 3st appliceringsdukar

 

Pris per styck

Price excluding tax :- 96
Each
Price excluding tax :- 96
Each
Pay with:
Order before 15:30 pm and we will ship the same day. Always!
In stock

Hur man applicerar P5 keramisk lackförsegling:

Tvätta och rengör lacken noggrant. För bästa hållbarhet; polera lacken och rengör efteråt med isopropanol. Bilen ska ej ha någon coating sedan tidigare, därför rekommenderar vi att man använder Pureest S3 innan applicering då den inte efterlämnar någon hinna.

Använd alltid plasthandskar.

1. Lägg en appliceringsduk över applicatorn och droppa 2-3 droppar på duken.

2. Applicera på en yta som är max 1×1 meter. Undvik större ytor för att ha koll så medlet inte torkar in.

3. Vänta 30 till 60 sekunder när du står i rumstemperatur på 20-25 grader (produkten får inte torkar in)

4. Torka av med en ren mikofiber duk innan medlet torkar in.

5. Gå över med en andra mikrofiberduk bara för att vara säker att allt medel är borttorkat.

6. När hela fordonet är behandlat enligt ovan, vänta minst 30 minuter innan eventuellt lager nummer två appliceras vilket är frivilligt.

Produkten behöver appliceras i temperaturer mellan 10 till 25 grader. Inomhus i ett garage är lämpligt. Får aldrig appliceras i direkt solljus.

Pure:est P5 härdas efter att blivit applicerad på lacken och bör inte komma i kontakt med vatten kommande 12 timmar för att härdningen skall fungera som bäst.

Rekommendation är att inte tvätta fordonet kommande 5 dagar.

Doseringstillbehöret bör tas av efter du använt produkten och sätta tillbaka korken för att återsluta produkten så du kan använda den igen.

Öppnad förpackning har en hållbarhet på 1år.

Technical information
BrandPure:est
Warranty
Warranty

At Vparts, you have a warranty on virtually all products sold in the web shop. We always try to avoid problems arising through product tests and updates of our product descriptions.

The stated warranty period applies from the day the product is delivered. Where the period is not specified, or if problems arise that the warranty does not cover, we handle any problems with the support of the Consumer Purchase Act and of course with common sense. You as a customer are the most important thing we have.Read about our guarantees here!

We use DHL as our shipping partner, and our ambition is to always offer the fastest deliveries in the auto parts industry, with the goal of always having all of our parts in stock. Delivery time within the EU is 3-7 business days. If you place your order before 15:30 CET and the items are in stock, we always promise to load them onto DHL's truck directly the same business day!

You will receive an email with your tracking number when we have packed your order. Packages that remain uncollected at the local delivery point or cannot be delivered for more than 14 days are automatically sent back to us. All shipments are insured when they leave Vparts.

Your purchase from Vparts should be as safe and smooth as possible. Therefore, we offer several secure payment methods through Klarna. You can choose between card payment, invoice, part-payment, and direct payment via bank – select the option that suits you best.

We reserve the total amount of the order and only deduct money when your goods are packed and ready for dispatch.

On certain occasions and in some countries, only card payments are offered. This may be because Klarna's validation does not approve the invoice or partial payment. If you have problems with this or to carry out your purchase in another way, do not hesitate to contact us directly - We are here to help you!